sâmbătă, 26 octombrie 2013

Guiderscope din finderscope...

Soluţia aceasta are avantaje evidente:
- folosirea unui accesoriu nu prea folosit (cel puţin de mine, care prefer un căutător bun cu punct roşu),
- uşurinţa modificării şi faptul că aceasta e reversibilă sau poate lăsa obiectul să-şi îndeplinească menirea iniţială,
- greutatea redusă, care nu adaugă monturii suprasarcină.

Pentru a modifica o lunetă căutătoare 9x50 este nevoie de următoarele:
- o reducţie scurtă pentru piscine 50mm la 32mm; am comandat online, e 6 lei bucata, mai mult m-a costat transportul,
- două şuruburi cu piuliţe; eu am preferat şuruburi de 4x25,
- bormaşină, burghie de 4, 5, 6,
- o cutie de conserve; eu am preferat de pateu, că merge dimineaţa :D.

Reducţia arată aşa...






La interior există o margine de diametru interior mai mic, parte care vine la interiorul tubului finderscope-ului.


Eu am umplut golul ce se observă în fotografia anterioară cu epoxy. Însă nu e nicio problemă dacă se lasă aşa, fiindcă reducţia este foarte rigidă/solidă.


Am tăiat o bucată de tablă dintr-o conservă, cum se vede mai jos, pentru a confecţiona acel inel interior care prinde camera. Şuruburile apasă pe tablă strângând piesa de 1,25". Astfel, nici nu se zgârie. Eu am pus piuliţe pe interior, încastrate în reducţie, astfel reducţia e fixată suplimentar de tubul guidescope-ului, deşi nu e nevoie, deoarece intră fix.



2 comentarii:

  1. Salut,

    Continua sa publici ce realizezi - eu unul ma mai uit si incerc sa mai invat cate ceva.

    RăspundețiȘtergere